Algemene absintdiscussie

Waar zijn de Belgen gebleven

Barski (03/04/08 om 19:31:38):

[color=Navy]Waar zijn e Belgen gebleven? Dat vroeg ik me zojuist af toen ik weer even op dit forum keek naar nieuwe berichten. Ik kan me namelijk heugen dat we de afgelopen jaren toch ook meerdere participerende zuiderburen op dit forum hebben gehad. Volgen zij als volk soms een algehele trent die niet natiegebonden is?

Ik zou namelijk bijna veronderstellen dat absint een drank is die voor een nieuweling na een tijdje zijn aantrekkingskracht verliest. Dat zou verklaren waarom men het hier na een tijdje weer bekeken heeft. Onze hoofd Belg Sixela is uiteraard een uitzondering maar die zien ik ook niet zoveel meer online.

Zeg Serge, hoe staat het eigenlijk met de statistieken? Volgen de bezoekcijfers soms de wisselkoers voor de Amerikaanse dollar ten opzichte van de euro?[/color]

 

Helfrich (03/04/08 om 22:05:17):

Over geheel 2007 hadden we zo'n 2000 unieke bezoekers per maand, variërend van verdwaalde googelaars en Chinese spambots tot dwangmatige groenefee.nl-afschuimers  als snrwax.xs4all.nl. Dat lijkt zich zo voort te zetten in 2008.



In februari komt nog altijd een aanzienlijk deel van de bezoekers uit België.



 

Helfrich (03/04/08 om 22:18:33):

Genepi en Noilly Prat zijn populair. Zoekstrings over de eerste dagen van deze maand:

genepi      13      6.5 %
noilly prat      11      5.5 %
welkom      7      3.5 %
groenefee      6      3 %
génépi      4      2 %
brocante winkel      4      2 %
brocante      3      1.5 %
fontein      3      1.5 %
thujon      3      1.5 %
registreren      3      1.5 %
Andere zinnen      140      71 %

 

Helfrich (03/04/08 om 22:19:57):

Aantallen 2007:

 

sixela (03/04/08 om 23:31:36):

Barski schreef:

Onze hoofd Belg Sixela is uiteraard een uitzondering maar die zien ik ook niet zoveel meer online.


De muren hebben oren, ook al zijn ze soms stom.

Je had niet gedacht dat ik kon zwijgen als ik niets te zeggen had, he?

 

Barski (03/05/08 om 07:42:34):

Cryptische zinnen voor jouw doen. Begrijp ik je goed dat je de laatste tijd niets schrijft omdat je niets te melden hebt? Dat kan ik me amper voorstellen. Zijn de muren wel dun genoeg?

 

sixela (03/05/08 om 18:46:08):

Barski schreef:

Cryptische zinnen voor jouw doen. Begrijp ik je goed dat je de laatste tijd niets schrijft omdat je niets te melden hebt?

Tenzij slap geouwehoer over telescopen (of Linux clusters) je ding is: inderdaad.

 

Barski (03/05/08 om 19:06:25):

Over Linux kan ik niet meepraten, over telescopen een beetje. Ik sluit me aan bij velen door te zeggen dat ik de de Hubble Ultra Deep Field de meest belangrijke opname uit de geschiedenis van de mensheid vind. Enfin we moeten maar accepteren dat een mens op een gegeven ogenblik inderdaad uitgeluld is over een drank. Absint kun je ook beter drinken en wat mij aangaat beter in gezelschap. Ik stel voor dat we in de lente een schone middag kiezen voor een bijeenkomst  met een aansluitend etentje in wereldstad Arnhem. Goed idee?!

 

Barski (03/05/08 om 19:07:57):

Helfrich schreef:

Aantallen 2007:



Het aantal unieke bezoekers blijft mooi stabiel. Genoeg geïnteresseerden in de groene fee dus. Waar blijven die nieuwe aanmeldingen dan allemaal?

 

sixela (03/06/08 om 09:01:58):

Barski schreef:

Ik stel voor dat we in de lente een schone middag kiezen voor een bijeenkomst  met een aansluitend etentje in wereldstad Arnhem. Goed idee?!

Ja.

 

Huis Absinthia (03/11/08 om 11:01:16):

Hier is er eentje!
Ik ben nieuw op dit forum, maar las het voordien al regelmatig. Ondertussen heb ik een nederlandstalige site gestart op http://www.absinthia.be over rara, "l'Absinthe"  ;)

De bedoeling van deze site is Absinthe actief te promoten in België, maar ook in Nederland. Ik ben nu bezig met een flyer-tje te ontwerpen om uit te delen op beurzen, markten, evenementen, etc. Als je meer wil weten over mijn plannen met de site, ik ben 'boomstein[at]telenet.be' op MSN

Als er mensen mochten geïnteresseerd zijn om met mij mee te werken in de vorm van Absinthe besprekingen of op enige andere manier, laat het mij dan direct weten!

 

Helfrich (03/11/08 om 11:12:53):

Van harte welkom! Het werd de hoogste tijd dat er weer eens iemand opstond die daadwerkelijk initiatief toont. Ik juich dit toe en uiteraard heb je mijn steun.

 

Huis Absinthia (03/11/08 om 12:25:03):

Bedankt Helfrich, dat waardeer ik zeer. Heb nog veel ideeën met betrekking tot 'huis absinthia' maar die ga ik nu nog eventjes voor mezelf houden ;)
Mocht je interesse hebben om mee te schrijven aan men site(blog) laat het me dan gerust weten, dan maak ik een accountje aan.

 

Zenzero (03/11/08 om 15:37:37):

Huis Absinthia schreef:

...Ondertussen heb ik een nederlandstalige site gestart op http://www.absinthia.be over rara, "l'Absinthe"  ;)

...

Als er mensen mochten geïnteresseerd zijn om met mij mee te werken in de vorm van Absinthe besprekingen of op enige andere manier, laat het mij dan direct weten!


Welkom Absinthia.

Je site ziet er nog helemaal niet zo slecht uit, vooral grafisch, nette layout en ik ben benieuwd of ik er in de toekomst wat aan toe kan en mag voegen.

Nogmaals welkom.


 

Stijn - Huis Absinthia (03/12/08 om 07:36:03):

Bedankt voor de complimentjes Zenzero. Natuurlijk mag je dingen aan de site komen toevoegen. Hoe meer hoe liever. Stuur me maar een mailtje of berichtje  met je gewenste login naam (zenzero?) dan maak ik een account aan.

Als je een IM (instant messaging) gebruikt, stuur je best ook je contactadres daar door, dat werkt aangenamer om te 'overleggen' :)

 

Zenzero (03/12/08 om 21:17:43):

Te zijner tijd.

Tja IM, handig maar ik heb er niks mee, al dat ge-MSN ge-ICQ en wat dies meer zei, ik wordt er 'n beetje moe van. - maar da's persoonlijk -

Ik kan wel 'ns 'n keer kijken of ik wat kan doen met Jabber.

Wat ik kan en wil bijdragen zijn overigens wat plaatjes en dergelijke, al dan niet onder handen genomen met behulp van PS...

 

Stijn - Huis Absinthia (03/12/08 om 22:34:34):

Ach dat valt wel mee, als ik 't beu ben reageer ik niet of zet ik men MSN gewoon snel af  :D
Heb je iets online staan dan dat je ge-Ps-ed hebt, *wat een werkwoord*?

Dat doet me eraan denken, ik heb nog een klets foto's op flickr die ik met jullie wil delen van toen men laatste fles Libertine wat minder leeg was dan dat ie nu is, hierzo

 

Helfrich (03/13/08 om 01:05:08):

Zenzero schreef:

ik wordt

Ik denkt dat sommige dt-fouten niks met dyslexie te maken hebben, of misschien weett ik dat wel gewoon, maar ik bent een beetje aangeschoten dus het blijf twijfelachtig.

 

Helfrich (03/13/08 om 01:17:18):

Ik heb Pidgin met daarin Yahoo: paterprofundis, MSN: helfrich[at]xs4all.nl en ICQ (uit de tijd dat nog bijna niemand internet had): 15727140. Die laatste heb sinds het moment dat een mevrouw uit Arnhem me jaren geleden als zaaddonor wilde niet meer gebruikt. Die andere trouwens ook nauwelijks. Oh, ik zie ook nog een Skype-icoon: serge.helfrich

 

Zenzero (03/13/08 om 13:33:35):

Helfrich schreef:


Ik denkt dat sommige dt-fouten niks met dyslexie te maken hebben, of misschien weett ik dat wel gewoon, maar ik bent een beetje aangeschoten dus het blijf twijfelachtig.


Ja ik begrijp helemaal wat je bedoeld, maar snappen doe ik het niet echt.

 

Zenzero (03/13/08 om 15:10:00):

Stijn - Huis Absinthia schreef:

...Heb je iets online staan dan dat je ge-Ps-ed hebt, *wat een werkwoord*?...

Ja onder andere hierzo

 

Stijn - Huis Absinthia (03/13/08 om 16:06:50):

Leuke foto's man, heb je even als contact toegevoegd op die flickr site.

 

Bop (03/13/08 om 17:41:00):

Helfrich schreef:


, of misschien weett ik dat wel gewoon,


Dat is een tt-fout

 

Zenzero (03/13/08 om 22:13:58):

Ach dat kan de beste overkomen.

Ik heb daar namelijk ook wel eens last van.

Meestal voor de spellingcontrole, maar nog meer daarna...

 

Helfrich (03/13/08 om 22:58:47):

De scherpzinnige lezer heeft ongetwijfeld ook een kt- en een nt-fout opgemerkt. Drank vermag wat. Die ld-fout van Zenzero snap ik evenwel niet helemaal. "Je bedoeld" onttrekt zich werkelijk aan alle logica.

 

Zenzero (03/14/08 om 14:47:11):

Logica?

 

Stijn - Huis Absinthia (03/14/08 om 19:46:24):

Vreemd toch dat wanneer jullie naar Belgen vragen het steeds lijkt uit te draaien op een soort 10 voor taal schpellingswedstreidt :)

 

Helfrich (03/14/08 om 20:17:48):

Ja eh, Belgen spreken meestal beter en altijd mooier Nederlands dan Nederlanders.

 

Zenzero (03/15/08 om 15:28:46):

Even toehappen dan maar.

Wa zegde ge nou toch wir allemoal jonge?

Ze spreken mooier Nederlands dan de Hollanders.

Ik weet het toch wel zeker, denk ik, dat in onder andere Nederlands Limburg en Brabant men ’n voor de Vlamingen 'n goed verstaanbaar en herkenbaar dialect spreekt.

Ik vond het fantastisch, toen ik voor d'n eerste keer Flip Kowlier hoorde met z'n "ik ben moe" en dat ik weinig moeite had om te volgen waar zijn lied over verhaalde.

Nagenoeg heel Vlaanderen spreekt toch informeel van ge en gij als het hier om je en jij gaat toch?

Ik mag dat graag horen.

En ondertussen zit ik vol verbazing naar de geluidstrack van Cheech & Chong’s
“Up in Smoke“ te luisteren momenteel bij het programma “Let’s Movie” Radio 6, hoe komen ze erop, film op de radio?

Radio dispatch, this is codename Hardhat!”

“Hey helloooo lardass”

Radio despatch DO YOU KNOW WHO THIS IS??”

“No why don’t you tell us [b]who is this is[/b], lardass”

Radio dispatch this is hardhat, its HARDHAT!!”

“Yeah! Bye LARDASS.”

Grapvol...

Kom maar op! of niet, ook goed.

 

Zenzero (03/15/08 om 15:34:13):

Helfrich schreef:


Ik denkt dat sommige dt-fouten niks met dyslexie te maken hebben, of misschien weett ik dat wel gewoon, maar ik bent een beetje aangeschoten dus het blijf twijfelachtig.


Je verveelt je toch overigens niet 'n beetje veel hè, daar helemaal alleen in dat verre Germania

 

Helfrich (03/15/08 om 16:23:59):

Verveling is een mij wezensvreemde gemoedstoestand. Dat zou je inmiddels moeten weten. Je leercurve vlakt af. Rats! Een dikke onvoldoende voor je laatste opstel.

 

Zenzero (03/15/08 om 19:49:29):

Ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach toch!

Wat jammer nou toch, dat zal me 'n smet zijn op die verder zo vlekkeloze conduitestaat van mij, kut zeg daar baal ik nou potjandorie stevig van.

Maar anderzijds, who gives a fuck?!

Reeds

 

sixela (03/17/08 om 15:27:16):

Stijn - Huis Absinthia schreef:

Vreemd toch dat wanneer jullie naar Belgen vragen het steeds lijkt uit te draaien op een soort 10 voor taal schpellingswedstreidt :)

DAT komt omdat mijn geest hier rondwaart (neen, niet met "dt").

 

Zenzero (03/17/08 om 20:49:53):

Wat? Geesdt, waardt of gewoon Dat met een hoofdletter "D'' en kleine letter "a" en een "t" op het einde.

 

Barski (03/19/08 om 09:56:14):

sixela schreef:


DAT komt omdat mijn geest hier rondwaart (neen, niet met "dt").


De muren hebben inderdaad oren.

 

Zenzero (03/19/08 om 15:41:09):

Pardon? Welke muren?

 

Helfrich (03/19/08 om 19:32:14):

De muren waar we het laatst over hadden. Die met die oren. Lees je dit forum?

Waarschijnlijk niet de muren waarover iemand vandaag tegen me zei: "Hard to see you're in a well when you think it's just walls yer lookin' at."

 

Zenzero (03/19/08 om 22:31:01):

Helfrich schreef:

De muren waar we het laatst over hadden. Die met die oren. Lees je dit forum?


Nee, moet dat dan? Ik post alleen maar.

Maar welke muren? Want ik kan wel lezen hoor.

 

Helfrich (03/19/08 om 22:50:46):

Die met die oren. Dat zeg ik toch. Dat zijn die muren die normaliter heel veel praten, maar soms zwijgen als ze niets te melden hebben. Goeie muren, wel. Met oren en alles.

 

sixela (03/21/08 om 00:14:27):

Helfrich schreef:

Met oren en alles.

Inderdaad. Voorzien van oren, maar niet van poten.

 

Zenzero (03/21/08 om 00:24:36):

Zeg Sixer, heb je inmiddels al van mijn verte en blanche geproefd??

 

Algemene absintdiscussie